crazy but true

2012-03-31
09:26:58

By your side- Kapitel 17

      


I förra kapitlet...

- What are you talking about? Frågade Zayn och vi satte oss isanden bredvid dem. De gav varandra några blickar som varken jag eller Zayn kunde tyda innan Eleanor öppnade munnen.

- We just talked about that maybe we can go and eat a little now? Sa hon och vi nickade. Alla tog sina grejer och vi gick upp mot serveringen för att äta lite och Niall sprang en bit före.


Hollys perspektiv

Vi hade nu varit här i fyra dagar och alltså var det tre dagar kvar tills vi skulle åka hem. Vi hade för det mesta bara legat på stranden men jag, Eleanor och Danielle hade tvingat killarna att följa med och shoppa två gånger. Jag hade faktiskt hittat en del kläder både till mig och Estelle eftersom hon fyllde år drygt två veckor efter att vi kom hem. Idag hade vi bestämt att vi skulle hyra en bil och åka upp bland bergen och se hur det såg ut. Jag stod just nu och väntade på att Danielle skulle betala för vattnet som vi var och köpte.

-          So let´s go. Sa hon när hon kom och jag nickade. Vi krokade arm och gick sedan mot hotellets parkering där de andra skulle stå och vänta på oss med bilen. Eller bil och bil vanen.

-          Here comes the water. Sa jag och Danielle gav vattnet till Liam och han gav henne en puss på kinden.  Vi klev in i bilen och Louis började köra med Eleanor på pasagerar sidan bredvid sig. Zayn, Liam och Niall satt i mitten och jag och Danielle satt längst bak. Vi åkte upp för bergen på slingriga vägar ute i kanten av berget och utsikten var vacker. Här uppe från så såg man ut över hela staden som vi bodde i man såg långt ut till havs och alla människor och bilar och sådant såg jättesmå ut här ifrån som myror. Vi åkte en bit och sedan stannade bilen. Jag kollade fram och såg att Louis och Eleanor kollade bak på oss alla.

-          We thought maybe we could take some pictures before we continue? Sa Eleanor och log stort mot oss och jag och Danielle nickade.

-          Certain it will be fun. Hörde jag Zayn saga framför mig och vi gick ut ur bilen. Alla gick och ställde sig i kanten av stupet och jag tvekade. Jag kan inte gå ut dit jag är höjdrädd och detta är ett stup.

-          Holly are you okay? Jag kollade upp och såg en orolig Zayn stå och kolla på mig medans de andra tog kort.

-          You know I´m afraid of heights, and now we stand at a precipice, so I´m a little scared. But you go so I stay here. Sa jag och gav honom ett litet leende. Han kollade på mig och gick sedan tillbaka till mig.

-          No, you´re going with and take pictures. Sa han och höll fram handen.  Here take my hand. Sa han igen och gav mig ett av hans vackra leenden. Jag nickade lite och jag tog tag i hans hand.

-          Thanks! Jag kollade upp på honom och gav honom ett leende och en liten kram.

-          You´re welcome. If you become more afraid, just say okay. Han kollade på mig med en allvarlig blick och jag nickade. Vi gick ut till de andra som stod och tog massa par bilder just nu. Eleanor tog en bild på när Liam och Danielle kysste varandra. Och därefter tog Louis en bild på Harry och Niall där Niall satt på Harry rygg och båda skrattade. Och sedan tog Harry en bild när Louis och Eleanor kysste varandra och sedan var det tydligen min och Zayns tur att ta par foto. Vi gick och ställde oss längre ut i kanten och jag kände hur jag började skaka och jag kollade på Zayn som log mot mig och jag klämde hans hand lite hårdare.

-          What do we have to pose? Sa Zayn och kollade på mig och sedan de andra. Jag funderade ett tag medans Zayn stod och kollade på Danielle som skulle ta kortet.

-          I Know! Sa jag och kollade på Danielle som nickade och sedan på Zayn som kollade på mig med en undrande blick.

-          Danielle counts to three and then takes the photo. Sa jag och kollade på henne och hon nicka. Hon började räkna och när hon kom till tre så ställde jag mig på tå och pussade Zayn mjukt på kinden och han fick ett blandat ansiktes uttryck. Han fick en min som var både förvåning och ett leende. Jag kollade på honom och hans kinder hade blivit lite rosa. Jag slutade pussa honom på kinden och vi gick och ställde oss bredvid dem andra.

-          Wow that photo turned out perfect. Sa Danielle och Eleanor samtidigt och vände kameran mot mig och Zayn. Och mycket riktigt det blev jättebra. Vi tog lite kort till och satte oss sedan i bilen igen och fort satte att köra.


så då var nästa del uppe ursäkta för dröjs målet. Skulle vara kul om ni komentera mera. :) fick en komentar där personen undrade om det var jag på headern men nej det är det inte. det är en bild på mig där man skriver om sig själv. :)

See ya:)