crazy but true

2012-06-28
22:53:59

Kapitel 1

Linns perspektiv

Jag skyndade mig ut genom dörren innan resten utav klassen ens hunnit resa sig upp och jag gick med snabba steg mot mitt skåp. Varför skulle man inte få kunna springa i de här trånga korridorerna för? Jag slog in koden till skåpet och slängde in mina böcker innan jag slog igen det med en smäll och rusade ut genom skol porten. Snälla sig att jag hinner snälla. Jag måste hinna dit innan han hinner in. Visst ni kan kalla mig konstig som pratar med mig själv men det lugnar mig. Jag rundade hörnet som ledde mig till buss hållplatsen och såg att bussen precis var på väg att stängas och jag störtade in i den den sista sekunden. Jag kollade runt i bussen som var halv fylld och vald en plats lagom långt fram och kände hur det började vibrera i fickan.

 

Where are you? It´s my turn soon.  Xx your knight

 

I´m on my way. I´ll be there in time promise. Xx your darling

 

Good because I need you now. Xoxo

 

Jag log för mig själv när jag läste det sista och lutade mig tillbaka I sätet. Visst vi har sjukt dåliga namn för varandra på mobilen. Liksom jag har snutte gullis och han har gulle plutten. Och sedan sms namnen. Liksom Knight och darling vad har det med oss att göra egentligen?  Aja nog med det. Det jag ville ha fram var det att även om vi kanske inte är det perfekta paret och så så älskar vi varandra otroligt mycket. Men så blir det när man bor nästan grannar i hela sitt 16 åriga liv. Bussen stannade och jag gick ut genom dörrarna tillsammans med några andra människor. Jag svängde av in mot centrum där jag började höra massa skrik så jag antar att jag har kommit rätt. Jag stannade till och kollade ut genom den enorma kön som slingrade sig över hela centrum och jag tog upp mobilen och tryckte upp gulle plutten i kontakt listan. Signalerna gick och tillslut så hörde jag hans andetag i luren och jag fick ett jätte leende på läpparna.

-          Hey cutie where are you? Sa han och man hörde massa skrik I bakgrunden så han hade antagligen inte kommit in ännu.

-          Hey hottie! I´m out here. Jag kollade ut over havet av människor som stod framför mig men såg ingen som såg ut som honom så jag slog ner blacken mot marken istället.

-          Okay! I stand almost right at the entrance so you can just come here.

-          You can wave and jump or something too so I can see you?

-          Yes I can do that. Bye love you. Med dem orden sagt så la han på och jag började gå i mellan den slingrande ormen för att komma fram. Okej så hur skulle jag kunna hitta honom här? Det är ju sjukt mycket människor. Jag kollade ut bland dem och tillslut såg jag någon stå och hoppa o vinka en bit bort. Jag kissade på personen och till min lättnad var det han. Jag började gå igenom folkmassan igen och kollade hela tiden in i hans ögon som gjorde mig trygga då jag inte gillar trånga folkmassor. Jag kom fram och han slöt sina armar omkring mig. Jag kollade upp på honom och log och han log tillbaka.

-          I´m glad you came Linn. Han log sitt söta leende mot mig och jag gav honom en snabb puss på munnen.  

-          I would not want to miss my boyfriend´s audition for the x-factor.

-          I know but any way. Han kramade om mig igen innan han släppte mig och tog tag I min hand istället.  Plötsligt hörde det en röst i högtalaren och allas huvud vändes ditåt.

 

Okay number 2045 can come in now.

 

Sa kvinnan I högtalaren innan den brusa till och jag vände blacken och såg att han bara stod och stirra rakt ut I luften.

-          What is it honey? Jag kollade förvirrat på honom och min blick fastnade på hans mage. Han hade nummer 2045 och jag gav honom en lugnad kram innan jag drog med honom in genom dörren som lede till scenen.

Hans perspektiv

Jag kollade på Linn med panik i ögonen och hon bara log mot mig.

-          It will go well. You have a great voice. Hon pussade mig lätt på kinden innan någon drog med mig bort så att jag var tvungen att gå upp på scenen och jag hörde publikens jubel när jag kom in. Jag stannade mitt på den och kollade på juryn som kollade fundersamt på mig och jag gav dem ett litet leende.

-          Hi! Sa jag kort innan Simon öppnade munnen och kollade på mig.

-          Hello! So what's your name and what is you going to sing?

Jag stirrade lätt ut mot publiken och sedan vände jag blicken mot Linn som gav mig tummen upp. Jag svalde tungt innan jag tog mot till mig och lyfte micken mot munnen.


Så då är kapitel 1 på den nya novellen uppe. skrev inte vad den heter för då pajar jag det hela medd att giss vem det är den hadlar om. :D säg gärna vad ni tycker.

 

See ya;D