crazy but true

2012-02-29
13:24:34

By your side Kapitel 1

 Denna novellen handlar om 18 åriga Holly som precis har fått ett sommar jobb i en milkshakes affär. Efter sommaren kommer hon jobba På H&M och är också som fotograf. Holly är halvsvenks då hennes mamma är svensk och pappan engelsk.  Hon har aldrig hört talas om One direction förut men så snart hon har träffat dem så bildas en stark vännskap.

- Mamma jag går nu.
- Okej lycka till på jobbet. Jag tog på mig mina slitna ljus blåa convers som jag verkligen måste slänga och köpa nya. Jag gick ut genom dörren och stängde den. Så nu var det bara att sätta in hörlurarna i öronen och och njuta av musiken på väg till mitt nya sommar jobb. Jag satte på det första som kom upp i spellistan. Det var en okänd grupp som jag aldrig hade hört förut. Måste vara Estelle min yngre syster som har tagit fel mobil igen och lagt in låten av misstag. Det var ju faktiskt en rätt så bra låt ändå och de lät inte dåligt heller.

It´s all that I think about, oh
You´re all that I can think about....

Jag kollade vad bandet hette och det var ett ganska så bra namn inte något så där fjantigt som New kids on the block . Namnet var One Direction, jag lyssnade på låten igen och den skulle börja på refrängen.

Is your heart taken is there somebody else on your mind?
I´m so sorry
I´m so confused just tell me am I outa time.
Is your heart breaking how do you feel about me now
I can´t believe I let you walk away when I should´ve kissed you.....

Låten fortsatte men jag hörde inte den längre. Det enda jag hörde var en massa skrik. Jag stängde av musiken och följde skriken. Jag gick en stund och skriken blev bara starkare ju närmare jag kom. När jag gick runt hörnet så stod det minst 50- 70 tjejer och skrek utanför en dörr och skrek en del till och med grät. Jag stannade till och stirrade och bara glodde. Vad var igentligen det här? Jag var tvungen att gå förbi folkmassan för att komma till milkshakes affären som jag hade fått jobb hos. Jag kollade mig omkring och såg en tjej som stod och tog kort på huset. Henne skulle jag kanske kunna gå fram till och fråga vad det var som pågick. Jag tog några steg och knackade henne på axlen.
- Excuse me but why are there so many people here and just screaming girls? Jag kollade på henne och log. Hon kollade tillbaka på mig med ett förvånat ansikts uttryck.
- Don´t you know? Hon kollade undrande på mig.
- No, I don´t? Sa jag och kollade på henne igen nu såg hon verkligen förvånad ut.
- It is the new boy band that was in the x- factor. This is their house that they live in. Helt plötsligt började hon skrika av gjädje innan hon hade pratat klart. Jag kollade upp och såg varför hon hade skrikit. Utan för dörren vid huset framför alla fans så stod det fem killar. Jag såg inte riktigt hur de såg ut men antog att de var bandet som tjejen snackade om. De skrattade. Men gud vad fjantigt ett till nytt pojkband varför? Och det var desutom fem killar och inte tre som det brukade vara. Jag nuddade tjejens axel och mimade thank you. Jag vände mig om och trängde mig igenom havet av tjejer och gick mot Milkshake city som affären där jag skulle jobba låg.



Japp det var kapitel 1 av novellen By your side. Kom upp lite tidigare för att jag är sjuk.  Hoppas ni gillade det. Här kommer också låten som hon lyssnade på.